تفاوت اسپیکر های وای فای و بلوتوثی چیست؟

تفاوت اسپیکر های وای فای و بلوتوثی چیست؟

اسپیکرها از ابزارهای پخش کننده ی صدا با مدل ‌ها و سایز های مختلفی هستند که امروزه بسیار کاربرد دارند و شما می‌ توانید در هر مکانی از آن ها استفاده نمایید. از نظر نحوه عملکرد این تجهیزات به دو نمونه اسپیکر وای فای و بلوتوثی تقسیم می شوند و هر دوی آن ها بی سیم می ‌باشند.

هدف طراحی این تجهیزات به صورت کلی تبدیل کردن جریانات الکترومغناطیسی به جریان صوتی می‌ باشد و سبب  قدرت بالا تر در پخش صدا می شوند. من در این مقاله شما را با تفاوت های بین این دو اسپیکر بیشتر آشنا خواهم کرد. اگر شما به این ابزار ها علاقه دارید و به دنبال خریداری آن ها هستید، من به شما عمده فروشی اسپیکر پرشین جانبی در اصفهان را معرفی می ‌کنم.

آشنایی با نوع عملکرد اسپیکرهای بلوتوثی و وای فای

اسپیکر های وای فای به خاطر وصل شدن به اینترنت با سرعت بالا در پخش و انتقال صدا کیفیت بهتری دارند و بهترین گزینه برای استفاده در مکان ‌های بزرگ تر با موانع زیاد مثل: مبلمان، دیوارها و غیره می ‌باشند. اما اسپیکر های بلوتوثی برای کار کردن نیاز به یک دستگاه به عنوان منبع دارند مانند: گوشی، تبلت، کامپیوتر و غیره و شارژ کردن آن ها نیز توسط باتری انجام می ‌گیرد.

به دلیل پخش صدای ضعیف ‌تر در این نوع اسپیکرها در فضاهای کوچک بهتر است که از این مدل دستگاه ‌ها استفاده کنید. علاوه بر آن سایز کوچک و قابل حمل بودنشان باعث شده، تا شما به راحتی بتوانید آن ها را در هر مراسمی که دارید، همراه خود ببرید و با وصل کردن آن به گوشی خود از پخش آهنگ مورد علاقه ‌تان لذت ببرید.

بررسی تفاوت‌ های بین اسپیکرهای بلوتوثی و وای فای

محدودیت پخش صدا و به اصطلاح قابلیت برد در اسپیکر های بلوتوثی نسبت به مدل ‌های وای فای کم ‌تر است و اگر در فضای بزرگی بودید، که افراد در فاصله بیش از سی فوت از شما فاصله داشتند، صدا با کیفیت ضعیف ‌تری به آن ها خواهد رسید. اما در اسپیکر های وای فای هرچه منبع اینترنت قوی تر باشد، صدا نیز دارای کیفیت بهتری بوده و در محدوده‌ های دور ‌تری نیز می ‌توانید از آن ها استفاده کنید.

برای نصب و راه ‌اندازی اسپیکر های وای فای به نصب کردن نرم ‌افزار های خاص بر روی سیستمتان نیازمند هستید. اما در نوع بلوتوثی این درد سرها برای شما وجود ندارند.

تفاوت دیگر این دو اسپیکر در نوع شارژ شدنشان است. به دلیل این که مدل‌ های وای فای احتیاج به منبع برق دارند، شما نمی ‌توانید آن ها را در هر جایی مثل: لب ساحل و پارک و غیره با خود ببرید. اما نمونه ‌های بلوتوثی به خاطر داشتن باتری هیچ محدودیتی برای استفاده ندارند.

اسپیکر های وای فای امکان قطع شدنشان کم تر از مدل ‌های بلوتوثی است. زیرا به برق متصل می ‌گردند و هیچ دستگاهی برای راه اندازی به آن ها وصل نمی ‌شود. اما در مدل‌ های بلوتوثی چون منبع صدا گوشی و یا تبلت است، اگر برای شما پیامی بیاید و یا تماسی داشته باشید، سیگنال‌ های آن باعث قطع و وصل شدن صدا در اسپیکر و در نتیجه ناراحتی در افراد جمع می ‌شود.

از نظر قیمت هرچه برای تجهیزات صوتی بیشتر هزینه کنید کیفیت و برد صدای بهتری را نیز از آن ها دریافت خواهید کرد. بنابراین قیمت‌ ها در هر دو مدل اسپیکر می‌تواند، متغیر باشد. اما به طور کلی برای اسپیکر های وای فای به خاطر پخش صدای قوی‌ تر و با کیفیت بهتر باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

تفاوت دیگر این دو اسپیکر در قابلیت جابجایی و حمل و نقل آن ها می‌ باشد. به این صورت که اسپیکر های وای فای به دلیل بزرگ بودنشان سنگین می‌ باشند و نمی ‌توان آن ها را با خود به هر جایی حمل کرد. اما مدل ‌های بلوتوثی کوچک بوده و وزن سبکی دارند به همین خاطر نیاز نیست که هنگام استفاده به صورت ثابت در یک جا آن ها را قرار دهید. بلکه در هر مکانی می‌ توانید آن ها را همراه خود ببرید.

از قابلیت ‌های دیگر اسپیکر های بلوتوثی ضبط صدا می ‌باشد که در مدل ‌های وای فای این قابلیت وجود ندارد.

نحوه اتصال و کار کردن این دو بلند گو با هم متفاوت است. اسپیکرهای بلوتوثی را شما مستقیماً می‌ توانید به موبایل یا رایانه‌ ای که دارید، متصل کنید. اما برای کار کردن با مدل‌ های وای فای حتما باید به یک شبکه مانند: مودم و یا روتر دسترسی داشته باشید، تا به آن وصل شوید. میزان صرف انرژی برای کار با اسپیکرهای وای فای بیشتر است. اما در بلوتوثی مصرف انرژی به خاطر انتقال ضعیف تر صدا و برد کوتاه تر کم تر می ‌باشد.

در چه موقعیت‌ هایی می ‌توان از اسپیکر های بلوتوثی استفاده کرد؟

برای برگزاری جشن تولد و غیره در منزلتان می ‌توانید با وصل شدن به وای فای خانه از پخش آهنگ با صدایی بلند و با کیفیت در اسپیکر های وای فای لحظات خوشی را برای خود و مهمانانتان فراهم کنید.

اما برای سفر، پیاده روی و… مدل های بلوتوثی بهتر می باشند چرا که این تجهیزات کوچک تر و سبک ‌تر بوده و حمل آن ها نیز راحت ‌تر است. و به راحتی با بلوتوث گوشی قادر به شنیدن  موسیقی دلنشین خود در طول سفر هستید و لحظات خوشی را برای خود می توانید، رقم بزنید. برای خرید این نوع بلندگو ها می ‌توانید به پخش عمده اسپیکر جانبی پرشین مراجعه کنید.

تفاوت اسپیکر های وای فای و بلوتوثی چیست؟

خرید اسپیکر های وای فای و بلوتوثی از پرشین جانبی

در این مقاله، شما را با تفاوت ‌های بین دو اسپیکر بلوتوثی و وای فای آشنا کردیم. همانطور که در این مقاله متوجه شدید هر کدام از این بلندگو ها دارای ویژگی ‌ها و شرایط خاصی برای استفاده می‌ باشند و تنوع در سایز، مدل و قیمت آن ها زیاد است. شما با توجه به نیازتان و میزان کیفیت صدایی که از این اسپیکرها انتظار دارید، می ‌توانید بین این دو مدل یکی را انتخاب کنید.

اما با توجه به موارد ذکر شده برای اسپیکرهای بلوتوثی مثل سبک بودن، قابلیت حمل و جابجایی آسان، راه‌ اندازی راحت ‌تر و کم مصرف بودنشان من به شما این بلندگو ها را پیشنهاد می‌ کنم. اما اگر هدف شما از خرید این نوع تجهیزات برای مراسماتی بزرگ تر‌ باشد، مدل ‌های وای فای گزینه بهتری می ‌باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید